14 Ocak 2008 Pazartesi

Hastaydım

Hastaydım ama ne hastalık... Kamyon çarpmış gibi üç gün yataktan kalkamadan ateşler içinde yattım. Bu kışın bomba bir grip virüsüymüş bu. Geçti gibi yapıp geçmemesiyle de ünlüymüş. O yüzden şimdi ayakta ve işe gidebiliyor olmama rağmen dikkatli davranıyorum. Bu illet griple ilgili aldığımız başka bir duyum da büyük kurumsal bir şirketin revirinden geldi: Doktorlar bu gribi henüz hangi antibiyotikle tedavinin en uygun sonucu vereceğini tespit edememişler, her hastaya farklı ilaç öneriliyormuş.

Aygül'le uyguladığımız tedaviyi de faydası olursa diye özetliyorum: Öncelikle dinlenmeden geçirmeyi denemeyin, hastalığın süresi uzuyor. Mutlaka evde kalıp bir ya da gerekirse iki gün yatın. Antibiyotik kullanmadık, semptomatik bir tedavi ve istirahatle geçirdik hastalığı. Gündüzleri dört saatte bir Minoset ya da türevi bir ateş düşürücü ile altı saatte bir Tylol Hot ya da benzeri parasetamol içeren bir ilaç alın. Vitamin takviyesi de faydalı. Ateş çok yükselirse mutlaka doktora görünün.

Dikkat edin kendinize.

1 yorum: