6 Nisan 2008 Pazar

Adam Fawer'den yeni kitap: Empati


Olasılıksız adlı ilk kitabıyla Ankaralı APRIL Yayıncılık'ı zengin eden Adam Fawer'ın yeni kitabı sonunda piyasada. Kitabın adı Empati. Tam 637 sayfa ve yine APRIL Yayınevi'nden çıkmış. İşin ilginç tarafı şu ki, amazon.com'da aradığımda orijinal adı Empathy olan kitabı bulamadım. Bir kitabın orijinal basımından önce çevirisinin çıkması mümkün müdür acaba?

Kapak tasarımı yine çok çarpıcı ve güzel. Mineral Tasarım'ın işiymiş. Bölgesel lak uygulaması tıpkı Olasılıksız'ın kapağındaki gibi tasarımla gayet uyumlu. Beyaz alan kullanımı kitabı etrafındaki diğer kitaplardan kolayca ayırıyor.

Olasılıksız'ı geçen yaz Ankara'dan aldığımda henüz üst üste baskı yapmaya başlamamıştı ama Bilkent Dost Kitabevi'nin vitrinini ve içerde de en çok dikkat çeken yerleri kaplamayı başarmıştı. İstanbul D&R'larda kitabın ön raflara çıkması daha çok zaman aldı. Sanırım Ankaralı yayınevinin öncelikle Dost'la anlaşarak tanıtım yapması maliyet olarak akıllıca oldu. Kitap bir kez çok satmaya başladıktan sonra D&R normalde para alıp yerleştireceği yerlere kendi isteğiyle bile koymuş olabilir çünkü kitabı.

Olasılıksız kadar sürükleyici olduğunu tahmin ettiğim kitaba bir an önce başlamak istiyorum.

3 yorum:

  1. Senin tavsiyen üzerine Olasılıksız'ın ingilizcesini aramaya başladım, Türkçesi çok satmaya başlayınca İngilizcesini de getirdiler bolca. Şimdi onu okuyorum. Ama Empati ile ilgili hiç bir şeye rastlayamadım, çok ilginç, yazarın ilk Türkçe kitabı mı bu acaba, sonra da İngilizce'ye çevirirler belki :)

    Bu arada Kate Mosse diye bir İngiliz yazarın Labyrinth diye bir kitabını okumuş, çok beğenmiştim. Yaklaşık 2 ay önce Metro City'deki İnkilap'da yazarın yeni kitabını gördüm "Sepulchre", yeni çıktığı belli idi zira hardcover kitaptı. O aralar birikmiş çok kitabım olduğu için almadım. Neyse iki hafta evvel Heathrow havalimanındaki Borders'a bu kitabı sordum, "artık alıyım" dedim kendi kendime, bana yardımcı olan kadın "kitap önümüzdeki hafta çıkacak" dedi. (!!!) Ben kitabı iki ay önce İnkilap'da gördüm ve yazarın kendi memleketinde daha yeni çıkıyordu. Gazetelerin Anadolu baskısı gibi bizim buralara yollanacakları erkenden mi basıp yolluyorlar acaba? :) Çok ilginç, bu sefer geciktim ama bir dahaki sefer böyle bir şey yakalarsam direkt kitapları alıp e-bay'den satıcam, "herkese'den önce siz okuyun" sloganı ile!

    YanıtlaSil
  2. Kitabı bitirdim. Karakter tasarımı Olasılıksız kadar iyi değildi. Kitabın teori tarafı yine çok güzeldi ama. Altıyüz küsür sayfayı 4 günde okuttu.

    YanıtlaSil
  3. Bunun nedeni Empati kitabinin haklarinin henuz sadece japonya,Almanya ve Turkiyede satilmis olmasidir.

    YanıtlaSil