30 Temmuz 2013 Salı

7. Antreman ve Başlangıç Antremanları Özeti

Koşu antremanlarımı şu şekilde düzenledim: Hafta içi Pazartesi, Çarşamba ve Cuma koşuyorum. Aynı günler koşu sonrası barfiks, şınav, otur-kalk ve mekik hareketleri yapıyorum. Tüm hareketleri uygulama desteği ile yapıyorum, ayrı bir yazıda antreman uygulamalarına değineceğim.

Dün, bu planda 7. koşumu tamamlamış oldum. Bugüne kadar yaptığım antremanların bilgileri şöyle.


Bir önceki antremanla bu son koşunun saniyesine kadar aynı zamanda tamamlanmış olması komik bir tesadüf. 7,25km mesafe'yi iki seferdir koşabiliyorum ama açıkçası çok zorlanıyorum. Koşuyu bir şekilde tamamladıktan sonrası gece sırt ağrısı, sabah yataktan kalkamama gibi dertler yaşıyorum. Bu yüzden şimdilik Pazartesi ve Çarşamba antremanlarını bu mesafeyi artırmadan koşmayı planlıyorum. Cuma günleriyse, takip eden iki günlük dinlenme süresine güvenerek mesafe zorlama koşuları yapmayı planlıyorum.

Dünkü koşumun kilometre başına detaylandırılmış ortalama hızları da şu şekilde.


Burada 1 ve 7 no'lu satırlar (km'ler) başlangıç ısınma yürüyüşü ve bitiş soğuma yürüyüşlerini içerdikleri için genel ortalamadan farklılar. Nedense evin kapısından çıktığım an süre tutmaya alıştım, tam koşmaya başladığım zamanı tutmak yerine, evden çıkıp, eve döndüğüm zamanı tutuyorum. Bu tabloda 3. kilometrede görünen 10,85km/s'lik ortalama hız, şu ana kadar bir ölçüm aralığında yaptığım en iyi zaman. Koşularda belli bölümlerde hızlanıp yavaşlamak dizlerimi zorladığı için hedefim genel olarak ortalama hızı artırmak.

Yarın yine 7,25km deneyeceğim. Bundan sonraki yazılarımda sakatlıklardan ve koşu malzemelerinden bahsetmeyi düşünüyorum. Dünkü koşu öncesi çektiğim bir fotoyu da hatıra olarak buraya koyayım. Keşke koşu sonunda "sonra" versiyonunu da çekseymişim.


3 yorum:

  1. Yürü be Yalçın! Eminim bu sezon gayet iyi geçecek senin için. Ama dikkat et, daha iyiye gidiyorum derken sakatlama kendini. Ben geçen şubatta dizimden sakatlandım kayakta, dinlendim, nisan-mayısta hayatımın en iyi formuna girdim ve kendimi sakatladım :) Üstüste sana uzun gelen koşular yapma bence.

    YanıtlaSil
  2. Şimdiden bazı sakatlanma sinyalleri oldu; belimde, ayak tabanımda, ayak bileğimde, dizimde ve kalçamda :) Merak etme, dikkatle dinlemeye çalışıyorum bedenimi, onun hoşuna gitmeyecek bir şey yapmayacağım.

    YanıtlaSil
  3. Sporda önemli olan önce program disiplini ve sonra programın kendisidir. Koşular kısmı tercihtir, uzun mesafe koşucusu olarak yorum yapmam doğru değil ama fitness kısmında barfiks, şnav, squat (otur-kalk) ve mekik kısmını bir revize etmenizi tavsiye ederim. Barfiks ve şnav aynı kas grubu desteğiyle yapıldığından arka arkaya yapılması durumunda ikinci yapılan hedefe ulaştırmaz. En az 3-4 saat fark olmalıdır. Barfiks ve/veya şnavı ayrı bir zamana almanız iyi sonuçlar verecektir.

    YanıtlaSil